KAARINA: Valtuustoaloite Ristikallion uimarannan käyttöön otosta

Littoistenjärven kemiallinen saostaminen tuntuu onnistuneen. Vesi kirkastui ja järvi hohtaa nykyisellään turkoosina. Littoistenjärvi taitaakin olla mediahuomion ansiosta tämän hetken tunnetuin järvi suomessa. Tämä näkyy ja tuntuu kävijämäärissä. Hiekkaranta on ollut viime aikoina kansainvaelluksen kohteena ja tämä puolestaan on aiheuttanut parkki yms. ongelmia. Rannalle ihmiset kuitenkin ovat juuri ja juuri mahtuneet. Sanotaan, että sopu tilaa tekee. Tämä ei kuitenkaan ratkaise ongelmaa, joka kesän myötä tulee varmasti kasvamaan. Järven käyttöaste tulee tuhat ellei jopa kymmentuhatkertaistumaan. Näiden asioiden valossa tulisi Ristikallion uimaranta ottaa jälleen käyttöön kaupungin virallisena uimarantana. Rannalle tulisi hengenpelastusvälineistön lisäksi tuoda välttämättömät fasiliteetit mm. pukukopit ja mahdollisesti bajamajat. Tässä kohtaa kustannuksia ja hyötyjä vertaillessa, hyödyt ottavat ns. selkävoiton. Toivon, että tämä aloite etenisi ohituskaistaa, koska ensi kesänä on jo myöhäistä. Vielä on kesää jäljellä!

Kaarinassa 22.05.2017

Perussuomalaisten Kaarinan valtuustoryhmä