KAARINA: Meidän Kaarina –aloitteiden käsittely

Valtuustoaloite

23.1.2017

Meidän Kaarina –aloitteiden käsittely

Kaarinassa on järjestetty useampana vuotena yhdeksäsluokkalaisten koululaisten Meidän Kaarina – Amazing Race –kilpailu. Vuoden 2015 kilpailuun liittyi yhteiskunnallinen tehtäväosuus kaupungin toiminnasta ja yhtenä rastitehtävänä oli oppia kansalaisvaikuttamista. Rastitehtävä piti sisällään oikean kuntalaisaloitteen ideoimisen, jonka piti lähettää kaupungin organisaation valmisteluun aivan normaalina aloitteena.

Aloitteita tehtiin viisi kappaletta erilaisista aiheista ja olemme odottaneet milloin koululaisten aloitteet ehtivät viralliseen käsittelyyn. Ainakaan tähän mennessä aloitteet eivät näytä ehtineen luottamushenkilöille saakka.

Kaupunkilaisten laatimiin aloitteisiin pitää suhtautua vakavasti ja ne tarvitsevat arvoisensa käsittelyn. Etenkin nuorten tekemien aloitteiden osalta käsittelyn viivästyminen ei anna positiivista kuvaa kaupunkilaisten asioiden hoitamisesta taikka ketteryydestä.

Esitämme, että aloitteiden käsittelyä kiirehditään ja niihin tulee vastata kevään 2017 aikana.