KAARINA: Liikunnan lisääminen Kaarinan alueen varhaiskasvatuksessa

Valtuustoaloite

23.1.2017

Liikunnan lisääminen Kaarinan alueen varhaiskasvatuksessa

Kaarinan kaupungin alueen kaikilla päiväkodeilla on ollut aiemmin mahdollisuus käyttää maksuttomasti kaupungin koulujen liikuntatiloja toiminnassaan. Nyttemmin yksityiset päiväkodit ovat saadun tiedon mukaan pudonneet maksuttomuuden ulkopuolelle ja niiltä edellytetään liikuntatilojen käytöstä kausisopimuksen tekemistä kaupungin kanssa. Vaparista on ilmeisesti osoitettu liikuntatiloja maksuttomasti käyttöön, mutta lapsiryhmän siirtäminen eri puolilta Kaarinaa Fölin kanssa Vapariin kuulostaa jo riittävän haasteelliselta.

Kaarinassa on päätetty lisätä liikunnallisuuden osuutta perusopetuksen piirissä erilaisin keinoin ja siksi onkin erikoista, että kaupungin kanssa palvelusopimuksen tehneet päiväkodit ovat joutuneet tältä osin varhaiskasvatuksen osalta liikuntarajoitteiseen tilaan.

Esitämmekin, että Kaarinan kaupungin kanssa palvelusopimuksen tehneet kaupungin alueella toimivat päiväkodit ovat liikuntatilojen käytön osalta samanlaisessa asemassa, kuin kaupungin omat päiväkodit.